28 juli New York - Dusseldorf

We staan om 7.30 uur op, ontbijten en pakken de laatste dingen in de koffer. We doorzoeken de kamer nog even om te kijken of we wat hebben laten liggen en rijden de koffers de gang op. Met een brok in de keel sluiten we de kamerdeur achter ons, wetende dat het feest waar we zo lang naar toe hebben geleefd bijna voorbij is. We laten de koffers in de bagageruimte van het hotel stallen door een portier op leeftijd die aan elk bagagestuk een label hangt. Daarna trekken we de stad in om te shoppen. Tom heeft bedacht dat we eerst maar eens even naar Woosterstreet gaan, ongeveer een kwartier met de subway. Wanneer we in Woosterstreet bij de Adidasstore aankomen, na op het metrostation Princestreet te zijn uitgestapt, blijkt hij om 11.00 uur open te gaan. Het is pas 9.50 uur... We lopen maar de wijk in en komen bij een Bloomingdale's vestiging, die om 10.00 uur opengaat en Tom de eerste klant is, lopen daar even rond, verlekkeren ons aan alle mooie artikelen en gaan na een kwartiertje weer weg. We komen ondertussen langs Footlocker waar we naar binnen gaan. Tom koopt er 2 paar schoenen; 1 Adidas en 1 Nike. Hij is er reuzeblij mee.
Daarna gaan we weer terug naar de wijk waar ons hotel ligt en gaan naar Lids waar Tom 2 caps koopt; 1 van New York Metz en 1 van Atlanta. Ook hier weer een blij gezicht. Daarna op naar Bloomingdale's aan 3rd Avenue. Wat een prachtig warenhuis! Veel groter dan de vestiging die we vanochtend bezochten met nog meer keuze! We gaan naar het hotel terug, na eerst bij Subway een paar broodjes gescoord te hebben.
We krijgen de bagage terug en na een fooi aan de portier krijgen we een vriendelijke glimlach en een lieve zwaai. We lopen naar de ingang aan de 32nd Street van metrostation Herald Square, sjouwen de bagage verschillende trappen af en nemen de F-lijn richting JFK airport. Op station Forest Hills nemen we de E-lijn en komen dan bij Jamaica Station; het een na laatste station van deze lijn. Daar stappen we uit en nemen de Airtrain naar JFK. Perfect geregeld en veel mooier en vooral veel schoner dan de subway. We zijn 3 uur van tevoren op het vliegveld, checken in en maken onze laatste dollars op. De vlucht lijkt precies op tijd te vertrekken; we zitten nu in een vliegtuig van Air Francet richting Parijs, maar we komen achteraan in de rij richting startbaan. We zijn ongeveer nummer 13.... We vertrekken een uur(!) te laat, maar veel wordt vergoed door de zeer attente verzorging van de steward die ons pad bedient. Het eten is voor vliegtuigvoedsel uitstekend; er is voldoende te drinken; we nemen een flesje wijn en een blikje bier. We slapen een paar uurtjes en krijgen zelfs een klein ontbijtje van yoghurt, chocoladebroodje en jus d'orange.

We stappen in Parijs op Charles de Gaulle uit en lopen dan naar Terminal 2. Omdat we vertraging hadden bij de vorige vlucht, moeten we ons vreselijk haasten. Het is ongeveer een kwartier lopen en we komen dan ook bij de gate aan waar een gestresste meneer ons staat op te wachten met de vraag: You came from New York with delay? Ik antwoord daar bevestigend op en we worden hollend naar de bus gebracht die ons naar het vliegtuig brengt. Dit kleinere vliegtuig is niet vol en na een uur en 10 minuten zijn we in Dusseldorf. Onze koffers komen warempel op de band te liggen, we pakken ze en komen mooi op tijd op parkeerplaats P25 aan. We betalen per creditcard de 79 euris voor de 4 weken en rijden weg. Iets meer dan een uur later zijn we thuis. Stervensmoe, maar hartstikke tevreden over de afgelopen 4 weken!
Hopelijk komen we weer snel terug in de States. Wat een prachtig land met ontzettend vriendelijke en aardige mensen!